Tre personer i närbild som samtalar.
Högkvalitativ service och utmärkt kundupplevelse

Strategier för att effektivt hantera och utveckla ditt företag

Fordonsförsäljare och fordonsverkstäder

Utveckla affärerna genom en förbättrad kundupplevelse

Fordonsindustrin förlitar sig på återförsäljare och oberoende verkstäder för att driva försäljning av fordon och reservdelar samt leverera högkvalitativ kundservice.

När kunder besöker återförsäljare för att se, provköra och köpa bilar, bidrar även eftermarknadstjänster och verkstäder till att öka kundnöjdheten, stärka kundlojaliteten och höja varumärkesvärdet.
Utmaningar och framgångsfaktorer för framtidens återförsäljare
I distributionsnätverk för både nya och begagnade fordon är välskötta anläggningar, modern diagnostik och teknisk expertis grundläggande faktorer för framgång. Samtidigt står aktörerna inför utmaningar som kan handla om att förbättra ledningssystem, implementera effektiva marknadsföringsstrategier, utveckla relevanta onlinetjänster samt skydda sina tillgångar. För att bibehålla marginaler och möta nya krav inom mobilitet och digital detaljhandel behöver återförsäljare följa strikta miljöbestämmelser och säkerställa rätt investeringar för att hålla jämna steg med teknisk utveckling.
DEKRA:s tjänsteportfölj är utformad för att gå bortom regelefterlevnad, genom att erbjuda praktiska och integrerade lösningar som täcker allt från garantirevisioner, skade- och standardaudits (för skadeverkstäder, servicemarknad och bilförsäljare), till Mystery Shopping och opartiska utlåtanden. Vi erbjuder även specialiserade tjänster för återlämning av leasingfordon, biltester med och utan värdering av skada, samt coachning i verkstadskvalitet genom DEKRA verkstadskvalitet, DVK.
Supporttjänster för starka och effektiva lösningar
DEKRA stöttar återförsäljare och eftermarknadstjänster med lösningar utformade för att öka prestanda, optimera försäljningsstrategier och processer, stärka ledningssystem, skapa lojala kundrelationer och förbättra affärsverksamheter.
Varför välja DEKRA?
Med fokus på säkerhet i hemmet, på arbetsplatsen och på vägen är DEKRA er globala partner som erbjuder omfattande tjänster för en trygg, säker och hållbar värld. Bolaget har över 45 000 specialister globalt, och är verksamt i över 60 länder med ambitionen att skapa en säkrare värld genom konsultation, inspektioner, certifiering, revision och utbildning.
Utvalda lösningar och tjänster
DEKRA:s experter använder beprövade strategier och specialanpassade verktyg för att utveckla skräddarsydda program som möter era specifika mål. Från planering till eftermarknad – DEKRA vägleder er genom varje steg där vi bedömer era behov, utvecklar en handlingsplan och implementerar er lösning.

Kontaktformulär för tjänster inom DEKRA QM

Vill du bli kontaktad av DEKRA så kan du fylla i formuläret nedan så återkopplar vi så snart som möjligt.
DEKRA Quality Management AB

Fältmätargatan 15

721 35 VÄSTERÅS